کابینت ترمووود (آپدیت 1401)

کابینت ترمووود آشپزخانه یکی از مهم ترین و کاربردی ترین فضاهای خانه است. که طراحی آن برای بانوان بسیار حائز اهمیت   می باشد. یکی از مهم ترین عناصر موجود در آشپزخانه می باشد. که طراحی و انتخاب آن ها نقش بسیار موثری در جذابیت و کارایی آشپزخانه دارد. کابینت ها را می توان با استفاده از متریال های متفاوتی اجرا نمود. یکی از این متریال ها ترمووود می باشد. از طرفی سقف و کفپوش ها نیز امروزه از اهمیت بسیار بالایی در طراحی آشپزخانه ها برخوردار اند. که آن ها را نیز می توان با استفاده از ترموود طراحی نمود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با کاربرد ترموود در آشپزخانه ها کابینت های ساخته شده با ترموود به طور کامل آشنا کنیم.

استفاده از کابینت ترمووود در طراحی آشپزخانه

کابینت ترموچوب

استفاده از مصالح طبیعی جزو قوانین طراحی های سنتی است. از طرفی استفاده نمودن از چوب های فراوری شده و نوین از عناصر بسیار مهم در طراحی های مدرن و امروزی است. استفاده از چوب های براق و شفاف می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی طراحی های مدرن داشته باشند. ترمو چوب ها از جمله متریال های به روز و محبوب می باشد. که در طراحی نما و همچنین فضاهای داخلی از جمله آشپزخانه ها کاربرد فراوانی دارد. ترمو چوب ها علاوه بر زیبایی ظاهری می توانند در فضای آشپزخانه باعث آرامش و احساس زندگی نمایند.

چوب از جمله متریال هایی است که می تواند انرژی بسیار زیادی را در فضای آشپزخانه ایجاد نماید. به همین دلیل است که استفاده از متریال چوب و کابینت ترمووود در طراحی آشپزخانه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هرگز قدیمی نمی شوند. به همین دلیل است که چوب ها در هر سبک و در هر دوره ای از معماری مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته اند.

از آنجایی که کابینت ترمووود را می توان با استفاده از رنگ های مخصوص رنگ نمود. می توان از آن ها در هر سبکی در طراحی استفاده نمود. از طرفی ترموچوب ها را می توان در طراحی و اجرای کفپوش ها، سقف آشپزخانه و همچنین ساخت کابینت ها مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل است که این ترمو چوب ها قابلیت هماهنگی با تمامی رنگ ها را دارند.

دلیل استفاده از کابینت ترموود در طراحی آشپزخانه

کابینت ترمووود

کابینت ها، کفپوش، سقف و میز کار از مهم ترین و پررنگ ترین المان های موجود در فضای آشپزخانه می باشند. که می توان آن ها را با استفاده از کابینت ترمووود طراحی و اجرا نمود. از طرفی تنوع رنگی این ترمو چوب ها موجب می شود تا بتوان هماهنگی جذابی در طراحی آشپزخانه ایجاد نمود. از طرفی ترمو چوب ها در سه سبک کلاسیک، مدرن و سنتی از کاربرد و جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین در دیگر سبک ها نیز می توان از این چوب ها استفاده نمود. از طرفی استفاده از ترمو چوب های رنگ روشن می تواند محیطی دلباز،        آرامش بخش و خنک در آشپزخانه ایجاد نماید. به همین دلیل در تقویت روحیه افراد نیز بسیار موثر است.

کابینت ترمووود و مزایای آن

ترمووود
طراحی و نصب ترمووود نما برای ویلا

انتخاب کابینت های مناسب نقش بسیار ویژه ای در جذابیت و کاربرد بیشتر فضای آشپزخانه دارد. کابینت ها علاوه بر زیبایی باید بتوانند تمامی وسایل موجود در آشپزخانه را سازماندهی نمایند. به همین دلیل است که انتخاب کابینت های آشپزخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کابینت های ترموود، به کابینت هایی گفته می شود که از چوب های حرارت دیده و فرآوری شده ساخته می شوند. این کابینت ها نه تنها انتخاب بسیار مناسبی جهت ساخت کابینت ها می باشند. بلکه قادر به رقابت با متریال های محبوب در کابینت سازی مانند ممبران، های گلاس و … هستند.

از آنجایی که چوب ها از طبیعی ترین و آرامش دهنده ترین متریال های موجود در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون هستند. از جمله مزایای ترمو چوب ها می توان به ایجاد احساس سرزندگی و آرامش در فضای آشپزخانه اشاره نمود. همچنین این مصالح بسیار مقاوم و از طول عمر نسبتا بالایی برخوردار می باشند. به همین دلیل است که آن ها را مصالح ماندگار می نامند. از طرفی مقاومت این چوب های ترمو شده در برابر رطوبت، موجب می شود تا کابینت های ساخته شده با آن، در برابر جذب آب مقاومت نموده و دیرتر خراب شوند.

از دیگر مزایای کابینت ترمووود می توان به عدم رسوب پذیری این چوب ها اشاره داشت. همچنین نصب و نگهداری از آن ها بسیار راحت می باشد. همچنین فرایند ترمو کردن این چوب ها، مقاومت آن ها را در برابر حشرات و موریانه ها به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به همین دلیل است که استفاده نمودن از کابینت ترمووود موجب می شود تا از نفوذ سوسک و حشرات موذی درون آشپزخانه و کابینت ها در امان باشید. از دیگر مزایای آن نیز می توان براقیت و تنوع رنگی را نام برد.

تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد. کمک گرفتن از افراد   حرفه ای در نصب آن ها است. در صورتی که نصب و رنگ آمیزی کابینت ترمووود به درستی و اصولی انجام شود. تمامی ویژگی های مثبت ترموچوب حاصل خواهد شد. بنابراین بهتر است برای نصب کابینت های ترمو چوب از افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

معایب کابینت ترمووود

ترموود
  • برخورد اجسام تیز با کابینت ترمووود می تواند موجب آسیب دیدن و خراشیدگی آن ها شود.
  • قرار گرفتن کابینت های ترموود در مقابل نور خورشید، می تواند موجب تغییر رنگ آن ها شود. زیرا از ضعف های این چوب ها می توان به عدم مقاومت آن ها در برابر اشعه UV خورشید اشاره نمود. به همین دلیل ممکن است زیبایی کابینت ها به مرور زمان کاهش یابد. اما می توان با استفاده از رنگ های مخصوص این ضعف را تا میزان بسیار زیادی پوشش داد.
  • در صورت وجود رطوبت بسیار زیاد، عمر مفید کابینت ها کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل        می توان از رنگ های مخصوص جهت افزایش مقاومت و طول عمر کابینت های ترمو چوب استفاده نمود.

نکته: توجه داشته باشید که معایب ترموچوب ها نسبت به مزایای آن بسیار ناچیز است. زیرا می توان با استفاده از رنگ های مخصوص این ضعف را تا 90 درصد پوشش داد.

پست های مرتبط