قیمت رنگ ترمووود و نکات مهم هنگام خرید آن (آپدیت 1400)

قیمت رنگ ترمووود را در این مقاله بخوانید. ترموچوب ها از متریال های به روز و محبوبی هستند که، امروزه در مصارف مختلفی در صنعت ساختمان سازی و طراحی معماری مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد فراوان این متریال در کنار القای حس آرامش آن موجب شده تا امروزه استفاده نمودن از ترمو چوب ها در طراحی داخلی و خارجی با استقبال بی نظیری همراه باشد. مزایای بسیار زیاد چوب های ترمو شده موجب شده تا آن ها را بتوان جایگزین مناسبی برای چوب های معمولی در نظر گرفت. اما در برخی از مواقع استفاده نمودن از رنگ ترمووود هنگام استفاده نمودن از ترمو چوب ها بسیار ضروری است. ترمو چوب ها در برابر اشعه خورشید دچار ضعف هستند، به همین دلیل نیاز است تا از پوشاننده های قوی مانند رنگ ترمووود ها به منظور کاهش این ضعف استفاده نمود. همچنین استفاده نمودن از این رنگ ها می تواند مقاومت ترمو چوب ها در برابر رطوبت، حرارت و … را نیز افزایش دهد. اما با توجه به انواع رنگ ترمووود و کیفیت آن ها، قیمت و کاربرد آن ها نیز متفاوت است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با قیمت رنگ ترمووود و نکات حائز اهمیت هنگام خرید آن، بیشتر آشنا کنیم.

رنگ ترمووود

بررسی قیمت ترموچوب ها و  رنگ ترمووود

ترمو چوب ها با توجه به چوب اولیه بکار رفته در ساخت آن ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. به طور مثال چوب اولیه ترمو چوب های فنلاندی از درخت های کاج جنگل های فنلاند تهیه شده است. به همین دلیل چوب اولیه می تواند در تعیین قیمت ترمو چوب ها موثر باشد. ترمو چوب های فنلاندی از کیفیت بالاتری نسبت به سایر ترمو چوب ها برخوردار هستند. همچنین این ترمو چوب ها وارداتی هستند، به همین دلیل قطعا قیمت بالاتری نسبت به دیگر ترمو چوب های موجود در بازار دارند. در رابطه با رنگ ترمووود ها نیز باید گفت که کیفیت رنگ ترمووود تاثیر بسیار زیادی در افزایش میزان کیفیت و مقاومت ترمو چوب ها دارد.

رنگ ترمووود

رنگ های ترمو چوب بر دو اساس تولید می شوند. برخی از آن ها بر پایه آب و برخی دیگر بر پایه روغن تولید می شوند. این موضوع می تواند در تعیین قیمت رنگ ترمووود موثر باشد. از طرفی میزان رنگ، سطحی که می خواهید از رنگ ترمو چوب استفاده نمایید و … همگی از عوامل موثر در تعیین قیمت نهایی رنگ ترمووود هستند. از طرفی عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند در هزینه خرید رنگ مخصوص ترموود و رنگ آمیزی نمودن ترمو چوب ها موثر باشند. محل زندگی و موقعیت جغرافیایی از دیگر عواملی است که در تعیین قیمت رنگ ترمو چوب ها موثر است. به طور کلی مهم ترین فاکتور در تعیین قیمت نهایی رنگ ترمووود، نوع رنگی است که شما انتخاب می نمایید. به همین دلیل برای خرید رنگ های ترمو چوب، نیاز است تا ابتدا با انواع رنگ های ترمو چوب به طور کامل آشنا شوید. انواع رنگ های ترمو چوب عبارتند از:

لاک مخصوص چوب
  • رنگ های روغنی: رایج ترین رنگ های ترمو چوب رنگ های روغنی هستند، که پس از استفاده از آن ها به راحتی می توان سطح ترمو چوب ها را تمیز نمود. همچنین این رنگ ها به سرعت خشک می شوند. معمولا شباهت بسیار زیادی به لاک ترمو چوب دارند و سطحی صیقلی ایجاد می نمایند. به همین دلیل پس از استفاده از آن ها نیازی به جلا دهی سطح ترمو چوب ها نیست.
  • رنگ های ژلی: این رنگ ها نیز شباهت بسیار زیادی به رنگ های روغنی دارند. با این تفاوت که رنگ های ژلی از ضخامت بیشتری نسبت به رنگ های روغنی برخوردار اند. اما به دلیل سرعت بالای خشک شدن آن ها، نمی توان اشتباهات پیش آمده در رنگ آمیزی را اصلاح نمود. به همین دلیل بهتر است افراد متخصص و مجرب رنگ آمیزی را انجام دهند.
  • رنگ های Dye: این رنگ ها نیز پس از ترکیب با آب مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل ضخامت رنگ ها کاملا بستگی به میزان آبی دارد که به رنگ اضافه می نمایید. البته این رنگ ها ممکن است در معرض اشعه خورشید به مرور زمان کمرنگ شوند. به همین دلیل در برخی مواقع نیاز است تا بیش از یکبار رنگ زدن را تکرار نمود.

نکات حائز اهمیت هنگام خرید رنگ ترمووود

لاک مخصوص چوب

از آنجایی که استفاده نمودن از رنگ های با کیفیت ترمو چوب می تواند مقاومت ترموود ها را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد. هنگام خرید رنگ ترمووود برای انتخاب رنگ مناسب و با کیفیت نیاز است تا به نکات کلیدی در رابطه با رنگ های ترمو چوب به طور کامل آشنا شوید. به همین منظور در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت، که هنگام خرید رنگ های ترمو چوب باید مدنظر قرار دهید.

  • یکی از مهم ترین ویژگی های رنگ ترمو چوب ها، این است که استفاده نمودن از آن ها موجب زیبایی و صیقلی نمودن سطح ترمو چوب ها می شود. به همین دلیل انتخاب رنگ ترمو چوب با کیفیت نقش بسیار زیادی در زیبایی و مقاومت بیشتر سطح ترمو چوب ها دارد. باکیفیت ترین رنگ های ترمو چوب از مواد غیر سمی ساخته شده اند. به همین دلیل هنگام خرید رنگ ترموود به غیر سمی بودن آن توجه داشته باشید. همچنین رنگ های باکیفیت و غیر سمی هیچ بو بدی به همراه ندارند.
  • در صورت انتخاب رنگ ترمو چوب با کیفیت، هزینه های تعمیر و نگهداری از ترمو چوب ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل به هیچ عنوان برای خرید رنگ ارزان تر، کیفیت رنگ ها را قربانی نکنید. زیرا در این صورت مجبور به پرداخت هزینه های چند برابری برای تعمیر و نگهداری نمودن از ترمو چوب ها هستید. برای انتخاب و خرید با کیفیت ترین رنگ ترمو چوب، بهتر است حتما رنگ ها را از برندهای معتبر خریداری نمایید.
  • رنگ های ترمو چوب از تنوع رنگی بسیار جذابی برخوردار هستند. اما در برابر اشعه خورشید ممکن است دچار تغییر رنگ شوند. به همین دلیل هنگام خرید رنگ ترمو چوب به منظور استفاده نمودن در فضای خارجی، بهتر است مشخصات رنگ را پرس و جو نمایید. تا بتوانید برای رنگ آمیزی مجدد ترمو چوب ها، رنگ مشابه را تهیه نمایید.

پست های مرتبط