فلاورباکس ترمووود (آپدیت 1400)

فلاورباکس ترمووود های گل و گیاه طبیعی امروزه جایگاه خود را در طراحی محوطه، روف گاردن و حتی طراحی دکوراسیون داخلی پررنگ نموده اند. با افزایش ساختمان های بلند مرتبه و کاهش حیاط و باغچه های گل و گیاه، انسان ها فاصله بسیار زیادی را میان خود و طبیعت احساس می نمایند. استفاده نمودن از فلاورباکس های گل و گیاه در محوطه و یا فضای داخلی خانه می تواند به القای احساس حضور در طبیعت کمک نماید. یکی از متریال های پرکاربرد در ساخت فلاورباکس ها، که امروزه با استقبال بی نظیری روبرو شده است، ترمووود ها هستند. از آنجایی که ایده آل ترین فلاورباکس ها از متریال چوب ساخته می شوند. ترمووود ها می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای  ساخت این باکس های گل محسوب شوند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های فلاورباکس ساخته شده با متریال ترمووود، بیشتر آشنا کنیم.

استفاده از ترمووود در ساخت فلاورباکس

ترمووود

فلاورباکس ها همانطور که از نامشان پیداست جعبه هایی هستند که در آن ها گیاه و گل های طبیعی پرورش داده می شود. از این فلاورباکس ها می توان در فضاهای مختلف مانند ورودی خانه ها، محوطه، معابر عمومی، روف گاردن ها، طراحی فضای داخلی و … استفاده نمود. به همین دلیل است که امروزه در زندگی های شهری استفاده نمودن از این باکس ها مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته است. همچنین این باکس ها را می توان در تمامی سبک های معماری نیز مورد استفاده قرار داد. معمولا فلاورباکس ها را می توان با متریال های مختلفی مانند سنگ، آجر، چوب و … طراحی و اجرا نمود. اما یکی از جذاب ترین و زیباترین متریال های مورد استفاده در ساخت فلاورباکس ها چوب ها هستند. که به دلیل ضعف در برابر رطوبت و نفوذ حشرات خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند. ترمووود ها از جمله چوب های حرارت دیده ای هستند که از مقاومت بسیار بالایی نسبت به چوب های معمولی در برابر حرارت و رطوبت برخوردار هستند. به همین دلیل است که استفاده نمودن از ترمووود ها می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای چوب های معمولی باشد.

دلیل استفاده از ترمووود ها در طراحی و ساخت فلاورباکس

ترموود - ترموچوب - ترمووود

ترمووود ها از مزایای بسیار زیادی نسبت به چوب های طبیعی برخوردار هستند. که همین موضوع موجب شده تا در ساخت فلاورباکس ها این متریال را جایگزین چوب های معمولی نمایند. از جمله مزایا و برتری های ترمووود ها نسبت به چوب های طبیعی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • فلاورباکس ها محل نگهداری گل و گیاه های طبیعی هستند. بنابراین این گیاهان برای رشد نیاز به آبیاری منظم و به موقع دارند. این رطوبت می تواند جذب چوب های معمولی شده و به مرور زمان موجب پوسیدن فلاورباکس ها شود. در صورتی که ترمووود ها از مقاومت بیشتری در برابر رطوبت برخوردار هستند. بنابراین استفاده نمودن از آن ها و تهیه محلی به منظور خروج آب اضافی می تواند به مقاومت بیشتر فلاورباکس ها کمک نماید.
  • از دیگر مزایای ترمووود ها می توان به کاهش قابل توجه رطوبت موجود در چوب های ترمو شده در فرآیند تولید آن ها اشاره داشت. این کاهش رطوبت می تواند از نفوذ حشرات و موریانه ها درون بافت و حفره های ترمو چوب ها جلوگیری نماید و در نهایت موجب افزایش طول عمر آن ها شود.
  • مقاومت ترمو چوب ها در برابر حرارت از دیگر مزایای فلاورباکس های ساخته شده با چوب های ترمو می باشد.
  • سازگاری این متریال با شرایط آب و هوایی مختلف، موجب پیشگیری از انبساط و انقباض چوب های ترمو شده در شرایط آب و هوایی مختلف می شود.
  • وزن بسیار سبک ترمو چوب ها و میزان مقاومت آن ها در برابر ضربه و خراش از دیگر مزایای این متریال شناخته شده است.
  • با استفاده از مواد شوینده و دستمال های مرطوب به راحتی می توان فلاورباکس های ساخته شده با ترمو چوب ها را نظافت نمود.
  • از آنجایی که در فرآیند تولید ترمو چوب ها از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نشده است. این متریال هیچگونه آسیبی به سلامتی انسان و محیط زیست نمی رساند. همچنین قابل بازیافت و بازگشت به طبیعت هستند.
  • از دیگر مزایای فلاورباکس های ساخته شده با ترمو چوب ها، می توان به مقاومت بالای این متریال در برابر نفوذ باکتری ها، جلبک ها و قارچ ها روی سطح فلاورباکس اشاره نمود.
  • همچنین مقاومت مکانیکی ترمو چوب ها حداقل 5 برابر بیشتر از سایر چوب های طبیعی و مصنوعی است. 

کاربرد فلاورباکس های ترمووود در فضاهای مختلف

ترمووود

فلاورباکس های ترمووود را در سه مدل دیواری، آویز، پله ای، سینی دار و زمینی می توان تهیه نمود. تنوع مدل فلاورباکس ها موجب شده تا به راحتی بتوان از آن ها در فضاهای مختلف استفاده نمود. از طرفی فلاورباکس ها می توانند علاوه بر زیباسازی محیط از یخ زدگی گیاهان جلوگیری نمایند. همچنین از دیگر فواید فلاورباکس ها می توان به جلوگیری از تبخیر آب موجود در خاک گیاهان در فصل تابستان و پیشگیری از گندیدن آب زیر گلدان ها اشاره نمود. جلوگیری از رشد گیاهان هرز در اطراف گیاه، امکان نصب سیستم آبیاری در فلاورباکس ها و تنوع طرح و رنگ در طراحی از دیگر فواید فلاورباکس ها محسوب می شود. تمامی این موارد موجب شده است تا زمینه کاربرد فلاورباکس ها از گستردگی قابل توجهی برخوردار باشد. از کاربردهای معمول فلاورباکس های ترمووود می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • استفاده نمودن از فلاورباکس به منظور طراحی روف گاردن
  • استفاده نمودن از آن ها در لبه های پشت بام
  • طراحی محوطه و باغچه ها
  • استفاده از انواع آویز و دیواری آن ها در کناره دیوارهای حیاط
  • استفاده از فلاورباکس های ساخته شده با ترمو چوب به منظور زیبایی طراحی داخلی
  • استفاده نمودن از فلاورباکس ها در فضاهایی که نیاز به امنیت و بستن دید اطراف دارند.
  • طراحی فلاورباکس به منظور تزیین نمای ساختمان و استفاده از آن ها در پشت پنجره ها
  • استفاده از آن ها به منظور تزیین و زیبایی بیشتر فضاهایی که دارای نرده هستند، مانند تراس و راه پله ها
  • استفاده نمودن از فلاورباکس به منظور نگهداری از درختچه های رونده در اطراف پرگولا
  • افزایش زیبایی آلاچیق ها با استفاده از فلاورباکس های ساخته شده با ترمو چوب

پست های مرتبط