نکات حائز اهمیت هنگام خرید ترموچوب و پوشش ترموود (آپدیت 1400)

از آنجایی که ترمو چوب ها در روند ترمو شدن دچار تغییرات شیمیایی و ساختاری می شوند. از مقاومت بیشتری در برابر چوب های معمولی برخوردار می باشند. به همین دلیل است که، ترموود ها از جذاب ترین و پرکاربردترین متریال های چوبی مورد استفاده در نماسازی و دکوراسیون داخلی می باشند. اما قطعا انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربری و شرایط آب و هوایی باید بهترین آن را انتخاب نمود. به همین دلیل است که، برای انتخاب و خرید ترموچوب ها باید به نکاتی توجه نمود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با نکات حائز اهمیت هنگام خرید ترموچوب و پوشش ترموود ها، به طور کامل آشنا کنیم.  اگر هنوز نمی دانید ترموچوب چیست میتوانید از مقاله ما در این جا استفاده کنید و همچنین مزایا و معایب ترمووود را اینجا مطالعه کنید.

ترموچوب

خرید ترموچوب با توجه به فضای مورد استفاده

از آنجایی که ترموود ها از متریال های جدید در صنعت ساختمان سازی و معماری می باشند. شاید مشتریان اطلاعات کامل و جامعی از ویژگی، شرایط نگهداری، مزایا و … ترموود ها نداشته باشند. بنابراین هنگام خرید ترموچوب ها فقط به صحبت های فروشنده اعتماد می نمایند. از آنجایی که یک فروشنده نمی تواند زمان زیادی را صرف توضیح راجع به یک متریال و مصالح برای شما نماید. کل ویژگی های آن را در چند جمله خلاصه خواهد کرد. به همین دلیل شاید شما به اطلاعاتی که می خواستید دست پیدا نکنید. در اینجا سعی داریم اطلاعات کاملی را در خصوص خرید ترموچوب ها در اختیار شما قرار دهیم.

ترموود

از ابتدایی ترین مسائلی که باید هنگام خرید ترمو چوب ها مد نظر داشته باشید، فضایی است که می خواهید از ترمو چوب در آن استفاده نمایید. در ابتدا قبل از خرید مشخص کنید که از ترموود ها به چه منظور می خواهید استفاده نمایید. آیا قرار است به عنوان کفپوش فضاهای داخلی مورد استفاده قرار گیرند و یا می خواهید آن ها را در نما سازی مورد استفاده قرار دهید؟

توجه داشته باشید که از این متریال نمی توانید تحت عنوان مصالح باربر استفاده نمایید. فقط می توانید آن ها را جایگزین مصالحی کنید که، صرفا جهت بهبود ویژگی زیبایی شناسی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که از این مصالح تحت عنوان حمل بار ساختمان استفاده شود. تهدیدی جدی برای سلامت انسان ها و دوام ساختمان می باشد.

خرید ترموچوب با توجه به ابعاد آن ها

ترموود - ترموچوب - ترمووود

ابعاد هر مصالحی در قیمت نهایی آن موثر است. ترموودها نیز از این قاعده جدا نمی باشند. قطعا هر چه ابعاد ترموو ها بزرگ تر باشد و قطر آن ها ضخیم تر انتخاب شود. قیمت نهایی ترمو چوب ها نیز گران تر خواهد بود. از طرفی هنگام خرید ترموچوب ها، انتخاب ابعاد و ضخامت آن ها باید با توجه به محل نصب و نظر کارفرما تعیین شود. به طور مثال در صورتی که بخواهید از ترموودها در نما سازی استفاده نمایید. کارفرما پس از بررسی محاسبات ابعاد و ضخامت ترموچوب ها را مشخص می نماید. البته در فضاهای داخلی استفاده از ترمو چوب ها و انتخاب ابعاد آن ها کاملا با توجه به جنبه زیبایی شناسی دکوراسیون مشخص می گردد.

نکات حائز اهمیت هنگام خرید ترموچوب و پوشش ترموود ها

ترموود - ترموچوب - ترمووود

پوشش ترموود ها نیز مانند ترموچوب ها می تواند از کاربرد بسیار زیادی در طراحی خارجی و داخلی ساختمان ها برخوردار باشد. به همین دلیل هنگام خرید آن ها نیز توجه به برخی نکات بسیار ضروری است. از طرفی بسیاری از افراد هنگام خرید ترموچوب و روکش های ترموود سوالات زیادی دارند. که در ادامه به برخی از آن ها پاسخ خواهیم داد.

  • اولین سوالی که هنگام خرید ترموچوب و روکش های ترموود پیش می آیند، این است که آیا روکش ها از دوام کافی برخوردار می باشند؟ در جواب به این سوال باید گفت که در صورت نگهداری درست از    آن ها، می توان سالیان سال از آنها استفاده نمود. از طرفی حرارت دیدن این روکش ها مانند          ترمو چوب ها موجب شده تا از مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشند. اما همانطور که در ویژگی های ترموود ها به آن اشاره شده است. روکش ها نیز در برابر اشعه UV خورشید دچار ضعف می باشند. به همین دلیل در صورت قرار گیری در معرض نور مستقیم خورشید دچار تغییر رنگ خواهند شد.
  • همچنین هنگام خرید ترموچوب و روکش ترموچوب ها این سوال پیش می آیند، که آن ها چقدر با محیط زیست سازگار می باشند؟ از آنجایی که در روند ترمو کردن چوب ها هیچ گونه مواد شیمیایی مورد استفاده قرار نمی گیرد. این متریال ها سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارند. از طرفی به دلیل عدم آسیب رساندن به محیط زیست این روکش ها از چوب درختان پایدار تهیه و تولید می شوند.
  • قیمت گران و یا مقرون به صرفه بودن این مصالح از دیگر سوالاتی است که هنگام خرید ترموچوب ها برای مشتریان ایجاد می شود. به همین دلیل نیاز است تا بدانید به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی هنگام تولید نمودن ترمو چوب ها، هزینه های تولید آن نسبت به دیگر مصالح کمتر است. از طرفی این چوب ها علاوه بر مقاومت بالا از چوب های دیگر قیمت پایین تری دارند. تمامی این موارد موجب شده تا قیمت نهایی ترموود ها بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر چوب های طبیعی باشد. از طرفی مقاومت بالای این چوب ها موجب می شود تا نیاز به تعمیرات، نگهداری و … نیز کاهش پیدا نماید. که در نهایت این مصالح را به متریال های ارزان قیمت و اقتصادی تبدیل می نماید. 

هزینه خرید ترموچوب و روکش ترموود ها

ترموود

از دیگر مواردی که هنگام خرید ترمو چوب ها به آن توجه می شود، قیمت نهایی این مصالح است. به همین منظور باید توضیح داد که با توجه به ویژگی های بسیار زیادی که این متریال نسبت به دیگر چوب های طبیعی دارند. می توان آن ها را از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین متریال های ساختمانی شناخت. از طرفی سازگاری آن ها با محیط زیست موجب می شود تا قابل بازیافت باشند.

در نهایت باید گفت که قیمت نهایی ترموود ها و روکش های ترموچوب به ابعاد و ضخامت آن ها نیز بستگی دارد. از طرفی در صورت تهیه ترموود جهت استفاده در نما سازی نیاز به رنگ های مخصوص ترموود موجب می شود تا مقداری هزینه خرید ترمو چوب ها افزایش یابد.

پست های مرتبط