استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی(آذر ۱۳۹۹)

ترموود چوب به عنوان یکی از مواردی که می تواند به تنهایی در دکوراسیون های ایرانی بدون چیدمان موجب ایجاد یک فضای منحصر به فرد شده و تاثیر شایان به ذکری بر روی فضای محیط ایجاد کند. در همین راستا بیشتر از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی استفاده می شود.

چرا از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی استفاده می شود:

ترموود - ترموچوب - ترمووود

 ترمووود چوب به عنوان یکی از مواردی که می تواند به تنهایی در دکوراسیون های ایرانی بدون چیدمان موجب ایجاد یک فضای منحصر به فرد شده و تاثیر شایان به ذکری بر روی فضای محیط ایجاد کند. در همین راستا بیشتر از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی استفاده می شود. از دیگر مواردی که در استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی کاربرد دارد ترکیب آن با مصالح صنعتی است و همین طور قیمت مناسب آن هم در این مورد تاثیرگذار بوده و هم به دلیل جلوه ی زیبایی که به محیط می بخشد انتخاب اکثر مهندسان طراحی داخلی برای استفاده از این ترموود چوب در دکوراسیون داخلی  می باشد.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

 استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی و حتی دکوراسیون های خارجی ساختمان ها به دلیل این که موجب جلوه و ظاهری منحصر به فرد شده از مقاومت و دوام بالاتری نیز برخوردار است و در مقابل انواع شرایط جوی مانند نور خورشید و گرما و سرما و برف و باران مستحکم می باشد مورد توجه اکثر طراحان داخلی قرار گرفته است.  به دلیل این که چوب های ترموود در طول فرایند ترموود از کیفیت بالاتری برخوردار می شوند همین امر موجب می شود که استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی بیشتر از قبل رواج پیدا کرده و به علت ویژگی هایی که این چوب دارد در قسمت های متفاوتی می توان استفاده کرد مانند کف ساختمان ها و یا سقف و دیوار و آشپزخانه و …

ترموود - ترموچوب - ترمووود

کاربردهای استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی

استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی موجب ایجاد یک نما و ویوی مدرن و شیک می شود و الهام گرفته از طبیعت است و همین امر سبب گرم شدن فضای اطراف می شود. چوب های ترموود که پروسه ی ترموود موجب بهبود یافتن کیفیت آن ها شده است در صورت استفاده از آن ها در فضاهای داخلی حس طبیعت را در داخل ساختمان ها ایجاد می کند و جلوه ی فوق العاده قشنگی به اطراف می دهد. از این چوب ها می توان در همه ی بخش های خانه و حتی بیرون از آن به عنوان نما و یا کفپوش ها و حتی در کنار استخر ها و آلاچیق ها استفاده کرد. به عنوان مثال با تهیه ی یک میز غذاخوری از جنس ترموود به همراه کفپوش ها و کنسول کناری آن می توان یک فضای خیلی زیبا و دلنواز را به عنوان یک دکوراسیون چوبی ایجاد کرد. این نوع دکوراسیون علاوه بر این که موجب زیباتر دیده شدن فضا می شود در مقابل استفاده از متریال های صنعتی از نظر زیست پذیر بودنش در مراتب خیلی بالاتری قرار می گیرد.   

ترموود - ترموچوب - ترمووود

در پروسه ی ترموود کردن این چوب ها به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نمی شود برای همین علت چوب های ترموود کاملا طبیعی بوده و سازگار با طبیعت است همین امر موجب می شود که استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی بیشتر شده چون برای فضاهای منزل بسیار مناسب بوده مخصوصا برای افرادی که کودکان کوچک داشته و یا بسیار حساس هستند. این چوب ها در مقایسه با بقیه ی چوب ها پنجاه درصد رطوبت کمتری داشته و دچار کپک زدگی نمی شود و به عنوان لانه ای مناسب برای کرم ها و حشرات قرار نمی گیرد. چوب های ترموود دارای استحکام بسیار بالایی بوده و برای همین علت در صورت استفاده تا سالیان سال تغییر شکل نداده و خراب نمی شود. حتی تغییر شکل و اندازه هم نمی دهد. مهندس های طراحی داخلی برای استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی به صورت ترکیبی و تلفیقی با مصالح صنعتی در کفپوش ها و قسمتی از دیوارهای خانه استفاده می کنند. همین طور از چوب های ترموود در میزهای عسلی و میز جلو مبلی و کفپوش های داخلی و پارتیشن های جدا کننده و فضاهای سونا و فضاسازی داخلی تراس و روف گاردن و فلاور باکس ها می توان استفاده کرد.

دلایل استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی:

از دلایل استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون های داخلی در فضای آپارتمان ها این است که این چوب ها موقع راه رفتن با کفش های پاشنه دار صدای خیلی کمی منتشر کرده و این مورد به عنوان یکی از خواص فوق العاده ی این چوب ها به حساب آماده و به عنوان عایق صدا علاوه بر زیبایی که به محیط می دهد در بافت ساختمان ها  استفاده می شود. یکی دیگر از دلیل های استفاده از چوب ترموود در دکوراسیون داخلی این است که حس راه رفتن روی چوب برای پاها بسیار فوق العاده و دلچسب می باشد به خصوص اگر از متد های گرمایش از کف در خانه ها استفاده شود موجب دوچندان شدن این حس می گردد.  از این چوب ها می توان به عنوان یکی از ایده های مناسب برای ساختن راه پله های چوبی نیز استفاده کرد. راه پله های چوبی سالیان دراز است که در محیط های شیک و مجلل استفاده می شود و طرفداران زیادی که عاشق دیده شدن هستند را دارد.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

 علاوه بر این موضوع استفاده از ترموود چوب در دکوراسیون ها به صورت دیوارهای عمودی و افقی موجب کوچک و بزرگ به نظر رسیدن فضا می شود و حس طبیعت را به محیط داخلی الهام می دهد. از چوب های ترموود در ساخت کابینت ها نیز استفاده می شود و به دلیل عدم جذب رطوبت و عدم تغییر شکل به راحتی می توان در آشپزخانه ها استفاده کرد و به علت فرایند ترمودی که بر روی این چوب ها انجام می شود چوب های ترموود نمی تواند به عنوان مکانی مناسب برای لانه ی حشرات و کپک ها باشد. و به دلیل استحکامی که دارد از طول عمر بالاتری برخوردار است. چوب های ترموود به دلیل خاصیت هایی که دارد مانند مقاومت بالای آن و چگالی خیلی بالایی که دارد و از رسانای کمتری برخوردار است در پروژه های دکوراسیون داخلی مثل روکش فلزی داخلی و سونا و مبلمان و کفپوش های داخلی و در دکوراسیون های خارجی ساختمان مانند روکش های داخلی و تیغه ها و چارچوب های پنجره و کفپوش ها استفاده می شود.

پست های مرتبط