تشخیص ترموود اصل از تقلبی (آپدیت آذر ۱۳۹۹)

اگر در مورد چوب ترمو کاملا آشنایی ندارید پیشنهاد میکنم قبل از خواندن این مقاله مطالب قبلی ما در مورد ترموود چیست و همه چیز در مورد ترموود و البته مزایا و معایب ترموود را مطالعه کنید

خلاصه محتوا:

امروزه به دلیل افزایش تقاضای مصرف کننده ها برای استفاده از  چوب های ترموود موجب شده که برخی افراد سودجو با در نظر گرفتن عدم اطلاع مشتری اقدام به جایگزینی ترموود تقلبی با هزینه ی ترموود اصل کند. و به دلیل این که مردم به سمت استفاده از محصول های طبیعی روی آورده اند موجب شده فروشنده های ترمووود زیادی در کل ایران فعالیت داشته باشد. همچنین مجدد پیشنهاد میکنم مقاله ای که قبلا در مورد تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی نوشته ایم را نیز بررسی کنید چرا که میتواند بسیار مرتبط با این مقاله باشد

ترموود - ترموچوب - ترمووود

بررسی ترموود اصل

امروزه به دلیل افزایش تقاضای مصرف کننده ها برای استفاده از  چوب های ترموود موجب شده که برخی افراد سودجو با در نظر گرفتن عدم اطلاع مشتری اقدام به جایگزینی ترموود تقلبی با هزینه ی ترموود اصل کند. و به دلیل این که مردم به سمت استفاده از محصول های طبیعی روی آورده اند موجب شده فروشنده های ترمووود زیادی در کل ایران فعالیت داشته باشد. چون ترموود تقلبی با توجه به ترموود اصل از کیفیت خیلی پایین تری برخوردار است  موجب سلب اعتماد مردم برای استفاده از کیفیت چوب های ترموود می شود. از آن جایی که چوب ترموود اصل تنها محصول کشور فنلاند می باشد و در صورت عدم شناخت کافی از این محصول ممکن است چوب های ترمو شده توسط کشورهای دیگر حتی ایران را نیز با قیمت های چوب ترمو شده در کشور فنلاند را فروشنده های سودجو برای شما بفروشند. به همین علت در صورت شناخت راه های تشخیص ترموود اصل از ترموود های تقلبی دیگر طعمه ی دام افراد سودجو نمی شوید.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

 برای تولید چوب های ترمووود اصل از این چوب ها استفاده می شود که به شرح زیر است:

  1. چوب ترمو پاین یولکا که بعد از انجام فرایند ترموود دارای گره های سکه ای می شود.
  2. چوب ترمو پاین ساسنا که بعد از انجام پروسه ی ترموود از گره های پروانه ای برخوردار می شود.
  3. چوب های ترمو اش
  4. چوب های ترمو لارج

راه حل های موجود برای تشخیص ترموود اصل از تقلبی به چه صورت است:

 در این مبحث برای شما چند راه حل ساده برای این تشخیص معرفی می کنیم که به صورت زیر است:

  1. اولین راه برای تشخیص ترموود اصل از تقلبی در این است که ترموود اصل کشور فنلاند دارای گواهی ترخیص گمرکی و یا نامه ی نمایندگی می باشد.
  2. ترموود اصل کشور فنلاند گواهی انجام پروسه ی ترموود را باید داشته باشد که باید فروشنده به مشتریان خود ارائه دهد.
  3. یکی دیگر از راه های شناسایی چوب ترموود اصل از ترموود تقلبی در شکل ظاهری آن است چون چوب ترموود ساخت کشور فنلاند در داخل نقش چوب از گره های پروانه ای شکل برخوردار است. چون درخت های کاج و زبان گنجشکی که در مناطق اروپایی رشد می کند دارای گره های پروانه ای شکل به صورت منظم هستند. بنابراین در غیر این صورت این چوب ها ترموود اصل نبوده و ترمو شده از چوب های روس هستند.
  4. از دیگر روش های شناسایی ظاهری چوب های ترمووود اصل از چوب های ترمووود تقلبی در رگه های فشرده ی آن است, چوب هایی که از مغز درخت ها برش می خورند از کیفیت خیلی بالاتری به هنگام ترمو شدن برخوردار می شوند. این مورد را می توان با بررسی کردن ابتدا و انتهای الوارها مشاهده نمود. به دلیل این که چوب هایی که از مغز درخت ها برش می خورند از رگه های فشرده تری برخوردار می شوند و دارای گره های پروانه ای می باشد که به خطوط میانی وصل می شوند و به صورت پیوسته هستند.  
  5. هر اندازه که رگه های موجود در روی چوب به صورت باز باشد به معنای این است که فاصله ی زیادتری نسبت به مغز چوب داشته و در نتیجه از کیفیت پایین تری برخوردار می شود.
  6. چوب هایی که دارای ترک بوده و یا شکستگی داشتند از کیفیت خیلی کمی برخوردار هستند بنابراین چوب های اصل ترموود در سطح خود هیچ کدام از این موارد را نداشته و بر روی آن ها اصلا آثاری از لکه های سیاه و سوختگی نمی باشد.
  7. تشخیص چوب ترموود اصل از چوب ترموود تقلبی را می توان از روی  سطح چوب که به صورت صاف و صیقل خورده باشد, با کشیدن دست بر روی آن  دانست.
  8. چوب های ترمووود اصل دارای رنگ خام قهوه ای پر رنگ است به دلیل این که فرایند ترمو در کوره های 220 درجه ی سانتی گراد انجام می پذیرد. بنابراین چوب های رنگ روشن ترموود به دلیل نقص در انجام پروسه ی ترموود چوب های خام است. در همین راستا لازم به ذکر است که منظور از رنگ ترموود در رنگ های خام این چوب بدون افزودن رنگ می باشد.
ترموود - ترموچوب - ترمووود

تفاوت چوب های ترموود اصل با ترموود تقلبی در چیست:

در صورت خرید چوب های ترموود تقلبی می تواند این چوب ها دچار برخی مشکلات شود که برای شما به بررسی کوتاهی از این مشکلات می پردازیم, چوب های ترمووود تقلبی در طول خود با گذشت مدت زمان ناچیزی شروع به ترک خوردن می کند و در فصل های متفاوت از سال در طول خود دچار برخی تغییر سایزها می شود. چوب های ترموود تقلبی موجب جذب رطوبت شده و دارای وزن چگالی بیشتری نسبت به چوب های ترمووود اصل داشته و در صورت قرار گرفتن در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت شروع به تغییر رنگ کرده و کم کم خاکستری می شود و همین طور پوسته پوسته می شود.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

چوب های ترموود اصل دارای برخی مشخصه هایی هستند که موجب متمایز شدن آن ها از چوب های ترموود تقلبی می شود. راه حل ها و روش های شناسایی آن ها را در بالا برای شما ذکر کردیم و هم اکنون به بررسی مشخصات آن ها می پردازیم. چوب های ترموود اصل دارای شکل ظاهری با رنگی یک دست بوده که دارای گره های پروانه ای شکل بر روی آن است و همین طور چوب های ترموود اصل  از چگالی وزنی خیلی کمی نسبت به چوب های ترموود تقلبی برخوردار می باشد. این چوب ها که به صورت اصل بوده و برخلاف چوب های تقلبی که فرایند عمل آوری آن به صورت ناقص می شود و یا چوب های ترمو شده به صورت مرغوب نمی باشند در مقابل رطوبت و آب بسیار مقاوم بوده و به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد. در چوب های اصل زبان گنجشک و یا کاج های رشد شده در قاره ی اروپا فرایند ترمو کردن بر روی تمامی برش های چوب به صورت یک دست بوده و رنگ آن به صورت یکنواخت می باشد. این چوب ها بعد از گذشت مدت زمان طولانی نیز هیچگونه ترک خوردگی نخواهند داشت.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

پست های مرتبط