چوب ترموود اش چیست (آپدیت آذر 1399)

چوب ترموود اش چیست

چوب ترموود اش همان چوب ترمو زبان گنجشک است که جزء چوب های سخت محسوب می شود که از درخت زبان گنجشک یا درخت ون که یکی دیگر از گونه های گیاهی است به دست می آید. این درخت یکی از گونه های بومی گیاهی کشور اروپا بوده که بعد از انجام پروسه ی ترمو تبدیل به چوب ترموود اش می شود. چوب ترموود اش یک چوب خیلی مستحکم و بسیار زیبا بوده که می توان از آن در فضاهای داخلی و خارجی مانند کفپوش ها و نماهای ساختمان استفاده کرد. درخت زبان گنجشک که این نام خود را به دلیل شکل میوه هایی که دارد دربر گرفته است و چوب بسیار مستحکم  و منعطفی می باشد. به صورت عمده در رنگ های زرد مایل به قهوه ای در بازار فروش موجود می باشد و از کاربردهای استفاده  از آن در صنایع قاب سازی و همین طور در ساخت راکت های تنیس بوده که بعد از انجام پروسه ی ترمو از کاربردهای زیادی برخوردار گردیده است. در همین راستا بعد از انجام فرایند و پروسه ی ترمو این چوب ها دارای مقاومت بالاتری نسبت به قبل  شده است که می توان از آن در تمامی محیط ها استفاده نمود.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

 چوب ترموود اش را می توان با انجام مراحل رنگ آمیزی به رنگ های مورد نظر درآورد. این چوب ها جلوه ی بسیار زیبایی را به هنگام رنگ آمیزی به خود می گیرند که این زیبایی تماما منحصر به فرد این نوع گونه می باشد. چوب ترموود اش یکی از بهترین نوع های چوب های کشور فنلاند بوده که دارای درجه ی کیفی آ پلاس است و همین طور این چوب ها با استاندارد های اروپایی تولید و به کشور ایران عرضه می شود. همین مورد موجب می شود که در بازار فروش چوب ترموود اش به عنوان یکی از چوب های مرغوب به حساب می آید و مصرف کننده ها به راحتی و  با امنیت خاطر می توانند از این چوب ها خریداری کرده و در انواع محیط ها استفاده کنند. کشور فنلاند این چوب را با کیفیت بالا و طول عمر تقریبا 25 سال ضمانت کرده و برای همین خاطر است که از چوب ترموود اش در بیشتر فضاهای بیرونی استفاده می شود.

از دلایل استفاده از این چوب ها در چیست:

درخت اش از ظاهری لاغر و قامتی بلند برخوردار بوده که طول درخت اش تقریبا ما بین 10 تا 30 متر می تواند رشد کرده و بلند شود. این درخت دارای شاخه های بدون کرک بوده که در رنگ های طوسی و سبز می باشند. درخت های اش بومی درقاره اروپا دارای طول عمر نزدیک به 200 سال بوده که این عمر می تواند در برخی از گونه های آن به 500 سال نیز برسد. و ارتفاع آن درخت ها می تواند تا اندازه ی 40 متر نیز رشد داشته باشد. همانند سایر درخت ها برگ درخت های اش نیز از اواخر پاییز شروع به ریزش کرده و در انتهای بهار به صورت مجدد شروع به رشد می کنند.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

چوب اش از ویژگی های خیلی زیادی برخوردار است که در همین راستا در ساخت و ساز ها ودر دکوراسیون های داخلی استفاده شده و از محبوبیت ویژه ای در بین معماران داخلی برخوردار می باشد. چوب درخت اش به دلیل این که دارای بافت بسیار سختی است به همین جهت  کاربردهای خیلی زیادتری دارد. یکی دیگر از مزیت های استفاده از این چوب های ترموود اش در این است که چوب ترموود اش بسیار محکم بوده و در محیط هایی که نیازمند توان مقاومتی زیاد و بالایی در مقابل فشار و وزن است استفاده می شود و دیگر مزیت آن در رنگ و جلوه ی بسیار زیبای آن می باشد که دارای رنگ کرم و قهوه ای بوده و از رگه ها و بافت های بسیار زیبایی برخوردار است.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

چرا به درخت چوب ترموود اش درخت های سخت می گویند:

به این علت درخت هایی مانند درخت چوب ترموود اش در دسته ی سخت هستند که همانند سایر درخت ها برگ های آن ها نیز در فواصل مشخص می ریزد و به این صورت همه ی  برگ های خود را از دست می دهند و به دلیل این که رشد این درخت ها بسیار آرام و کند است همین موضوع موجب می شود که دارای بافت بسیار متراکم باشند و در همین راستا این نوع درخت چوب ترموود اش بسیار گران بوده و در صورت مقایسه با بقیه ی گونه های درختی به زمان بیشتری جهت رشد مناسب خود نیاز دارد و برای همین علت که از طول عمر نزدیک به 500 سال برخوردار است.  این درخت ها به صورت عمده در منطقه های بومی اروپا به ویژه در جنگل های فنلاند رشد می کند ولی در برخی از قسمت های شمال غربی آسیا نیز می توان این نوع گونه ی درختی را پیدا کرد.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

 بدنه ی درخت های جوان اش به صورت کاملا صاف بوده که دارای رنگ بسیار زیبا  و خاکستری روشن است که در صورت رشد زیاد و بیشتر شدن سن درخت به صورت عمودی در روی بدنه ی این درخت ها شکاف هایی ایجاد می شود. و زمانی که بر روی چوب های برش خورده ی اش پروسه ی ترمو کردن انجام شود و به عبارت دیگر این چوب ها با حرارت بالا به عمل بیایند می توان از این چوب ها در انواع نما های چوبی در ساختمان ها به صورت داخلی و خارجی استفاده کرد. برای این که چوب ترموود اش از مقاومت بالاتری برخوردار شود می توان از یک لایه رنگ بسیار روشن بر روی آن استفاده کرد که رنگ روشن موجب می شود که رگه های زیبای بدنه ی این درخت نیز نمایان شده و باعث ایجاد جلوه ی جذابتری شود. از این نوع چوب های ترموود اش می توان به عنوان پوششی مناسب و مستحکم بر روی انواع نما ها استفاده کرد و علاوه بر این موضوع, به علت وجود شیارهایی در بافت چوب های ترموود اش می توان از آن در کفپوش ها نیز استفاده کرد. چون این شیارهای موجود بر روی سطح چوب مانع از سرخوردن می شود.

ترموود - ترموچوب - ترمووود

پست های مرتبط