رنگ ترموود

رنگ ترمووود اصل و رنگ ترموچوب

کاربرد رنگ ترمووود و ویژگی های آن

ترمووود ها از جمله متریال هایی هستند که نسبت به چوب های معمولی، از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل است که امروزه در موارد بسیار زیادی این متریال را جایگزین چوب های معمولی نموده اند. از جمله مزایای ترمو چوب ها می توان به مقاومت در برابر رطوبت، حرارت، پیشگیری از نفوذ حشرات، مقاوم در برابر رشد جلبک و قارچ ها، سهولت در نصب، عدم انبساط و انقباض پس از نصب و … اشاره نمود. اما با این وجود استفاده از رنگ ترمووود در صورت استفاده نمودن از ترمو چوب ها در محوطه و طراحی بیرون بنا الزامی است. این رنگ ها می تواند مقاومت ترمو چوب ها را چندین برابر نموده و مانند یک پوشش قوی به افزایش طول عمر آن ها کمک نماید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با کاربرد رنگ ترمووود و ویژگی های این رنگ ها، بیشتر آشنا کنیم.

رنگ ترمو

قبل از آنکه از رنگ های ترمووود روی سطوح استفاده نمایید، نیاز است تا از برخی موارد اطمینان حاصل نمایید. این موارد عبارتند از:- خشک و عاری بودن سطح ترمو چوب ها از هر گونه آلودگی و رطوبت- برای دستیابی به سطحی صیقلی و یک دست، نیاز است تا تمامی مراحل رنگ آمیزی در دمایی متعادل انجام شود.- استفاده نمودن از همزن چوبی بهترین گزینه برای هم زدن رنگ ترمووود است.- همچنین برای دستیابی به رنگی یکدست باید ترکیب نمودن رنگ به طور کامل بر اساس دستورالعمل آن انجام شود.همچنین برای دستیابی به نتیجه ای ایده آل، رنگ آمیزی ترموود ها باید در چهار مرحله انجام شود. معمولا این چهار مرحله با فاصله های 24 ساعته انجام می شود. که این مراحل به شرح زیر می باشند.1. در اولین مرحله از رنگ آمیزی ترمو چوب ها، حوضچه هایی از رنگ آماده می شود و سپس ترمو چوب ها در آن غوطه ور می گردد. پس از خشک شدن مرحله دوم اجرا می شود.2. در مرحله دوم رنگ آمیزی، رنگ انتخاب شده با توجه به سلیقه مشتری به وسیله برس روی سطح ترمو چوب ها کشیده می شود. در نهایت نیز باید ترمو چوب ها را در جای مناسب و عاری از هرگونه آلودگی قرار داد، تا به صورت کامل خشک شوند.3. پس از گذشت 24 ساعت مرحله سوم رنگ آمیزی انجام می شود. در این مرحله نیز تمامی سطح ترمو چوب ها مجدد با استفاده از رنگ آماده شده رنگ آمیزی می شود. سپس ترمو چوب ها در محیط های مناسب قرار داده می شوند تا خشک شوند.4. در آخرین مرحله نیز رنگ نهایی با استفاده از اسپری مخصوص روی سطح ترمو چوب ها پاشیده می شود. در نهایت نیز پس از خشک شدن ترمو چوب ها، بسته بندی و آماده ارسال می شوند.

همانطور که گفته شد، ترمووود ها از مزایای بسیار زیادی نسبت به چوب های معمولی برخوردار هستند. اما یکی از معایب و ضعف های ترمو چوب ها مقاومت بسیار پایین آن ها در برابر اشعه UV خورشید است. در صورت قرارگیری ترمو چوب ها در برابر اشعه خورشید، امکان تغییر رنگ ترمو چوب ها و کاهش طول عمر آن ها وجود دارد. به همین دلیل است که استفاده نمودن از رنگ ترمووود برای ترمو چوب های مورد استفاده در فضای باز امری ضروری است. رنگ ترمووود مانند یک پوشش دهنده از ترمو چوب ها در برابر اشعه خورشید مقاومت می نماید. از طرفی استفاده نمودن از با کیفیت ترین رنگ ترمووود می تواند مقاومت آن ها را در برابر رطوبت، حرارت و … چندین برابر نماید. یکی از بیشترین کاربرد رنگ ترمووود استفاده نمودن از آن ها به عنوان پوشش دهنده ترمو چوب های مورد استفاده در نمای ساختمان ها است. این رنگ ها می توانند از چوب های ترمو شده در برابر اشعه خورشید محافظت نمایند. همچنین با پر نمودن حفره های موجود در سطح ترمو چوب ها، از نفوذ حشرات و موریانه ها به درون ترمو چوب ها پیشگیری می نماید. به طور کلی رنگ ترمووود تاثیر بسیار زیادی در افزایش میزان مقاومت ترمو چوب ها دارد. به همین دلیل از آن ها به عنوان پوشش دهنده ترمو چوب های مورد استفاده در کفپوش های محوطه، راه پله ها، روف گاردن، نما ساختمان و … به وفور استفاده می گردد.

 ویژگی های رنگ ترمووود

– رنگ ترمووود استاندارد از مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع شرایط آب و هوایی برخوردار است.-رنگ های ترمو چوب از مقاومت بسیار بالایی در برابر جلبک، قارچ و باکتری ها برخوردار هستند.- همچنین می توان سرپیچ و پرچ ها را در برابر زنگ زدگی مقاوم نمود.- از دیگر ویژگی های رنگ های استاندارد ترمو چوب می توان به میزان مقاومت ایده آل آن ها در برابر پوسیدگی نیز اشاره نمود.-مقاومت در برابر شرایط جوی و محیطی از دیگر ویژگی های رنگ ترمو چوب ها شناخته شده است.